Se vzděláváním a s rozvojem dětí pomáháme školám, učitelům i rodičům více než 25 let. Za tu dobu vznikla řada materiálů, které jim v tom pomáhají. Třeba přijdou vhod i vám. Na této stránce si můžete některé materiály zdarma stáhnout.
Tento nápadník slouží k zefektivnění výuky podporou rozmanitých procesů učení, které lze ve výuce aktivovat, ale na které se velmi často zapomíná. Klíčovým tématem jsou odlišné přístupy žáků k učení (zejména jejich učební styly) a možnosti konstruktivního využití odlišností mezi žáky ve výuce. Učitelům nabízíme náměty, inspiraci i podněty k uvažování o výuce, k poznání sebe sama i žáků.
Nabízíme vám ve formě příběhu materiál pro práci se skupinou žáků (třídou), ať již k výuce zaměřené primárně na rozvoj studijních dovedností, nebo k rozvíjení těchto dovedností při běžné výuce většiny vyučovacích předmětů. Kompetenci k učení vnímáme jako komplexní dovednost, která zahrnuje celou řadu oblastí. Dvanáct kapitol pracovního sešitu žákům přibližuje ty nejdůležitější z nich.
Stáhnout metodický doplněk | Stáhnout sešit s dalšími aktivitami do výuky
S učením má zkušenosti každý od okamžiku narození. Dovednost učit se zahrnuje široké spektrum činností, od myšlenkových operací až po schopnost udržet si pořádek na pracovním stole. Tento pracovní sešit vám přináší seznámení s těmi nejdůležitějšími.
Každá z dvanácti kapitol přináší praktické informace, jak zvládnout jedno téma. Pro větší přehlednost je každá z kapitol členěna na tři podtémata. Pracovní sešit vás vede k přemýšlení nad vaším učením, přináší vám tipy a triky, jak si můžete své učení zpříjemnit a zefektivnit.
"Žádostivost a touha poznat okolní svět nás doprovází od narození, chceme zjistit, co jsou zač lidé, kteří nás obklopují a jaké kulturní prostředí po generace budovali. Tuto přirozenou touhu však ničí školní výuka, která nás přesvědčuje o tom, že jsme nekompetentní, že otázky, na které chceme znát odpověď a přání, která si chceme splnit, nejsou podstatná, a že cílem našich životů je podřizovat se těm, kteří nám vládnou", Peter Gray.
Emoce, pocity, nálady ovlivňují náš život víc než si umíme představit. Na každý silnější podnět zvenku reaguje náš mozek nejdřív přes pocity. Až později dochází k „rozumovému“ zhodnocení. Lidi, kteří rozumí svým pocitům a dokážou s nimi pracovat, jsou v životě úspěšnější, ale co je hlavní, hodnotí svůj život jako šťastný. Není to právě to, co si přejeme pro sebe a své děti nejvíc?
(bude doplněno)