Na středních ScioŠkolách připravujeme na to, jak obstát ve stále náročnějších výzvách, které přinese nevyzpytatelná budoucnost. Nestavíme na biflování znalostí. Daleko důležitější je podle nás schopnost se učit, zorientovat se v nových podmínkách a využít příležitosti, které přinesou.
Praha Žižkov |
4-leté / maturita |
prezenční |
max.150 studentů |
Praha Holešovice |
4-leté / maturita |
prezenční |
max. 300 studentů |
Brno Medlánky |
4-leté / maturita |
prezenční |
max.150 studentů |
střední Expediční |
4-leté / maturita |
on-line + expedice |
max. 150 studentů |
O praktický chod školy, od marketingu po správu části rozpočtu, se u nás starají sami studenti. Rozvíjejí tak své praktické dovednosti, učí se rozhodovat, vyjednávat, obhajovat vlastní řešení - a nést zodpovědnost za svěřené úkoly.
Využíváme různé cesty k tomu, jak se něčemu přiučit. Kombinujeme přednášky, workshopy, krátké i dlouhé učební bloky, projekty, exkurze i čas na samostudium, protože každá forma pomáhá naučit se něco jiného. Zveme k nám inspirativní osobnosti, stejně často se ale vydáváme za nimi do místa jejich působení.
S klíčovými tématy středoškolských osnov se naši studenti potkají a mají možnost je prožít. Vedle toho ale dáváme velký prostor tématům, která je zajímají a chtějí se o nich dozvědět víc. Dáváme možnost rozhodovat o tom, co, kdy a jakou formou se budou učit.
Každý náš student má svého mentora, který ho dobře zná a je v kontaktu s jeho rodiči. Mentor je průvodcem na cestě studijním procesem, dává průběžnou zpětnou vazbu, pomáhá zvládat výzvy a motivovat do dalších kroků. Vnitřní motivace je nejdůležitějším životním pohonem, proto vymezujeme dostatek času na její rozvoj.
Na pracovním trhu má schopnost týmové spolupráce čím dál větší význam. Vedeme studenty k tomu, aby si ve školních projektech vyzkoušeli různé týmové role a objevili své silné stránky
Zahraniční zkušenost obohacuje. Dlouhodobě spolupracujeme s podobně zaměřenými školami v Německu a Francii. Navštěvujeme se, podporujeme se, děláme společné projekty a inspirujeme se navzájem.
Záleží nám na tom, aby s dětmi pracovali lidé, kteří jim mají co předat. Splňujeme požadavky na podíl pracovníků s pedagogickým vzděláním, při výběru průvodců je ale naším hlavním kritériem životní zkušenost a schopnost děti nadchnout. Síla značky Scio a autorita zakladatele Ondřeje Šteffla nám pomáhají s takovými lidmi spolupracovat.
Víme, že nemůžeme být ostrovem v rámci systému. Česká školní inspekce náš přístup opakovaně označila za inspirativní i pro ostatní školy.
I svoboda v učení má své hranice. Myslíme na to, že studium na ScioŠkole je zakončené maturitou. Průběžně kontrolujeme, kam se studenti posouvají ve vztahu ke stanoveným cílům, motivujeme, upozorňujeme na jejich rezervy. Maturita je jen první z velkých výzev, na které naše studenty připravujeme po celou dobu studia.
Přijímací zkoušky na navazující školy přinášejí stres a
potřebu zvýšené přípravy. Vytváříme co nejkomfortnější podmínky, aby je studenti úspěšně zvládli a během přípravy umíme pružně reagovat na jejich potřeby. Opíráme se o roky zkušeností společnosti Scio s přípravnými kurzy. Naši studenti se navíc umějí učit a připravovat sami lépe než jejich vrstevníci.
kontakty (Po–Pá 8–15)
Zaujal vás koncept ScioŠkol? Je vaše dítě ve stávající škole nešťastné a chcete, aby chodilo do Scioškoly? Je to snadné. Přestoupit do ScioŠkoly můžete kdykoliv během školního roku. Školy si formality přestupu vyřeší mezi sebou. Podívejte se na informace o průběhu přestupu.