Jak vypadá hodnocení ScioŠkoly po pěti letech fungování? Česká školní inspekce si tentokrát pro svoji návštěvu zvolila ScioŠkolu ve Frýdku-Místku. Jaké jsou silné stránky školy? A jaké jsou ty slabé?
Pojďme tedy rovnou na závěry. A koho zajímá více, může si níže přečíst celou zprávu České školní inspekce. Čtení je to více než příjemné.
Řízení školy probíhá s důrazem na rozvíjení pozitivního klimatu, vstřícnou komunikaci i vzájemnou informovanost mezi účastníky vzdělávání a vytváří podmínky pro účinné naplňování koncepčních záměrů školy.
Při vzdělávání jsou uplatňovány podnětné výukové strategie za účelem uspokojení různých potřeb žáků se zřetelem na realizaci individuálního a diferencovaného přístupu s využitím formativního a motivačního hodnocení i sebehodnocení žáků.
Žáci se učili diskutovat, řešit problémy, zamýšlet se nad kladenými problémovými otázkami, vnímat, porovnávat a vyhodnocovat názory spolužáků a jimi navrhovaná řešení zadaných úkolů.
Vzdělávání probíhá v přirozených souvislostech, vazbách a vztazích s podporou tematicky zaměřených aktivit, projektů, praktické výuky s propojováním učebního obsahu s příklady z reálného života. Otevřenost, ochota spolupracovat a přijímat konstruktivní zpětnou vazbu vede k efektivnímu rozvoji sociálních, personálních, občanských a komunikativních kompetencí žáků i jejich studijní autonomie.
Účinná je spolupráce se zákonnými zástupci žáků podpořená návštěvami rodičů ve výuce a pravidelnou realizací třídních schůzek ve formě konzultací vedených v tripartitě (průvodce – rodič – žák).
Diskuzní i výukové kruhy podporovaly další učení, rozvoj znalostí a dovedností žáků. Pedagogové při nich k žákům přistupovali jako k osobnostem, které nesou odpovědnost za své vlastní vzdělávání.
Příležitostí školy je systematičtější uspořádání aktivit školní družiny s uváženým propojením vzdělávací nabídky v celém spektru zájmového vzdělávání a efektivnější spolupráce vychovatelů.
Trvale usilovat o zajištění základního i zájmového vzdělávání pedagogickými pracovníky s požadovanou kvalifikací.