ScioŠkoly se svým jedinečným konceptem, jehož cílem je osvojení si 8 ScioKompetencí, tvoří největší síť soukromých škol v České republice. Není divu, že se o ScioŠkoly zajímají média, osobnosti či odborná veřejnost. V českých médiích se objevíme až 200x ročně. Každý rok je napsáno na vysokých školách několik diplomových prací, které se zabývají konceptem ScioŠkol. Nás to těší. Víme, že naše práce je vidět. Ostatně naše mise zní "Usilujeme o lepší svět, a proto měníme vzdělávání tak, aby připravovalo na budoucnost."
Zakladatel sítě ScioŠkol Ondřej Šteffl léta tvrdí, že vzdělávají své žáky pro budoucnost a většina toho, co se nyní v běžných školách učí, žákům k ničemu nebude. Nástup umělé inteligence jen potvrdil, že měl možná pravdu víc, než si sám myslel.
"Žáci po celém Česku si dnes vyzvedávají pololetní vysvědčení. Na střední ScioŠkole v Brně ale nedostanou známky – hodnocení je pouze slovní. A studenti si je navíc píšou sami."
V pořadu Dobrý večer s A11 Lukáš, který vede ScioŠkolu Stodůlky, vyprávěl o tom, jak to chodí v našich ScioŠkolách.
"Prostě zkátka a dobře (nevím, jak ty ostatní, ale zrovna ta naše) ScioŠkola – je taková škola, jak si asi představíte, že by mohla škola v roce 2022 vypadat. Jakože by v ní ty děti úplně nemuseli drtit nějakýma prázdnýma pojmama, že by tam mohl být nějaký focus na soft skills a že by tam se tam nadaný (a mimochodem i různě nenadaný) děti mohly společně v dobré atmosféře učit."
Dokumentarista Ivo Bystřičan, který už má na svém kontě celou řadu úspěšných dokumentů, vypráví příběh prvního roku školy, která teprve vzniká a chce být jiná, než je zvykem. Ivo je z Kolína, a proto volba padla na vznikající ScioŠkolu Kolín. Jak první měsíce zvládne nové vedení, noví učitelé a co takové pojetí školy udělá s dětmi i jejich rodiči?
🎙️🎧 Podcast naleznete na všech podcastových platformách.
O rvačce o základky, spádové turistice a vybíravosti rodičů se zakladatelem škol Scio a poradcem ministra
Jsou ve školách potřeba známky, nebo to jde i jinak? Jak motivovat děti, aby převzaly samy odpovědnost za učení? A jak účinně měnit české školství, aby obstálo v 21. století? V dalším díle Deep Talks jsem si pozval Ondřeje Šteffla. V roce 1990 založil první soukromé gymnázium PORG, vybudoval společnost SCIO a následně otevřel síť základních a středních ScioŠkol.
Didaktik a učitel na pražské ScioŠkole Jiří Hlinka si s námi povídal o principech, na kterých škola staví, o tom, co by si děti měly odnášet ze základní školy a co už je zbytečné. Také popsal, jaký by měl být ideální učitel. V praktické části epizody jsme si řekli, jak by u Jiřího vypadala hodina chemie, která děti opravdu zaujme.
🎙️🎧 Podcast naleznete na všech podcastových platformách, třeba na:
V rozhovoru jsme prošli Ondřejovu cestu od studia Matematicko-fyzikální fakulty UK, přes založení prvního českého soukromého gymnázia až po řízení společnosti s širokým portfoliem služeb školám, dětem a rodičům. Nejvíce pozornosti jsme zaměřili na ScioKompetence, tedy téma, které je v období probíhajících revizí rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání dvojnásob zajímavé.
🎙️🎧 Podcast naleznete na všech podcastových platformách, třeba na:
ScioŠkoly jsou prostředí otevřené okolnímu světu. A tak ScioŠkoláci z Nuslí přijali výzvu konfrontace s Andrejem Babišem v době prezidentské kampaně v rácmi pořadu TV Prima "K Tabuli!". Jak to celé dopadlo? Možná si vzpomenete na tehdejší videa, která se stala virálními.
"Jídlo z ešusů, vášnivý zpěv doprovázený tóny kytary a všudypřítomné drncání a skřípání starých vozů. Ne, tohle není vzpomínka na mládí, ale adaptační výlet dětí Scioškoly z pražských Nuslí, jejichž svět se na pět dní stlačil do železničních vagónů. „Bylo to megasuper! Bylo to něco úplně jiného, všem doporučuju,“ vypráví šťastně jeden z účastníků Jáchym Dolan."