ScioŠkoly se svým jedinečným konceptem tvoří největší síť soukromých škol v České republice. Není divu, že se o ně zajímají média, osobnosti či odborná veřejnost. Nás to těší. Víme, že naše práce je vidět. Ostatně naše mise zní "Usilujeme o lepší svět, a proto měníme vzdělávání tak, aby připravovalo na budoucnost."
Udržitelnost není jen o třídění odpadu, ale o celkovém přístupu ke světu kolem. V Holešovicích se tento pojem proměňuje v každodenní součást života dětí i průvodců. V reportáži se dozvíte, jak se škole daří plně integrovat lidi s mentálním hendikepem.
Zakladatel sítě ScioŠkol Ondřej Šteffl léta tvrdí, že vzdělávají své žáky pro budoucnost a většina toho, co se nyní v běžných školách učí, žákům k ničemu nebude. Nástup umělé inteligence jen potvrdil, že měl možná pravdu víc, než si sám myslel.
"Žáci po celém Česku si dnes vyzvedávají pololetní vysvědčení. Na střední ScioŠkole v Brně ale nedostanou známky – hodnocení je pouze slovní. A studenti si je navíc píšou sami."
V pořadu Dobrý večer s A11 Lukáš, který vede ScioŠkolu Stodůlky, vyprávěl o tom, jak to chodí v našich ScioŠkolách.
"Prostě zkátka a dobře (nevím, jak ty ostatní, ale zrovna ta naše) ScioŠkola – je taková škola, jak si asi představíte, že by mohla škola v roce 2022 vypadat. Jakože by v ní ty děti úplně nemuseli drtit nějakýma prázdnýma pojmama, že by tam mohl být nějaký focus na soft skills a že by tam se tam nadaný (a mimochodem i různě nenadaný) děti mohly společně v dobré atmosféře učit."
Dokumentarista Ivo Bystřičan, který už má na svém kontě celou řadu úspěšných dokumentů, vypráví příběh prvního roku školy, která teprve vzniká a chce být jiná, než je zvykem. Ivo je z Kolína, a proto volba padla na vznikající ScioŠkolu Kolín. Jak první měsíce zvládne nové vedení, noví učitelé a co takové pojetí školy udělá s dětmi i jejich rodiči?
🎙️🎧 Podcast naleznete na všech podcastových platformách.
O rvačce o základky, spádové turistice a vybíravosti rodičů se zakladatelem škol Scio a poradcem ministra
Jsou ve školách potřeba známky, nebo to jde i jinak? Jak motivovat děti, aby převzaly samy odpovědnost za učení? A jak účinně měnit české školství, aby obstálo v 21. století? V dalším díle Deep Talks jsem si pozval Ondřeje Šteffla. V roce 1990 založil první soukromé gymnázium PORG, vybudoval společnost SCIO a následně otevřel síť základních a středních ScioŠkol.
Didaktik a učitel na pražské ScioŠkole Jiří Hlinka si s námi povídal o principech, na kterých škola staví, o tom, co by si děti měly odnášet ze základní školy a co už je zbytečné. Také popsal, jaký by měl být ideální učitel. V praktické části epizody jsme si řekli, jak by u Jiřího vypadala hodina chemie, která děti opravdu zaujme.
🎙️🎧 Podcast naleznete na všech podcastových platformách, třeba na:
V rozhovoru jsme prošli Ondřejovu cestu od studia Matematicko-fyzikální fakulty UK, přes založení prvního českého soukromého gymnázia až po řízení společnosti s širokým portfoliem služeb školám, dětem a rodičům. Nejvíce pozornosti jsme zaměřili na ScioKompetence, tedy téma, které je v období probíhajících revizí rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání dvojnásob zajímavé.
🎙️🎧 Podcast naleznete na všech podcastových platformách, třeba na:
ScioŠkoly jsou prostředí otevřené okolnímu světu. A tak ScioŠkoláci z Nuslí přijali výzvu konfrontace s Andrejem Babišem v době prezidentské kampaně v rácmi pořadu TV Prima "K Tabuli!". Jak to celé dopadlo? Možná si vzpomenete na tehdejší videa, která se stala virálními.
"Jídlo z ešusů, vášnivý zpěv doprovázený tóny kytary a všudypřítomné drncání a skřípání starých vozů. Ne, tohle není vzpomínka na mládí, ale adaptační výlet dětí Scioškoly z pražských Nuslí, jejichž svět se na pět dní stlačil do železničních vagónů. „Bylo to megasuper! Bylo to něco úplně jiného, všem doporučuju,“ vypráví šťastně jeden z účastníků Jáchym Dolan."