Tak se to tak sešlo, že nám několik našich škol během letošního jara na jeden den navštívila sedmiletá "inspektorka" Rozárka. Původně navštěvuje ScioŠkolu v Praze Nuslích. Ale okolnosti tomu chtěly, že se svou maminkou trávila čas v Olomouci, ve Zlíně a v Českých Budějovicích. Rozárka s nadšením využila toho, že v těchto městech je také ScioŠkola a v každé z nich strávila jeden den.
Dobrá škola a všímali si mě tam lidi. Nebylo to tak, že bych přišla a nikdo si mě nevšímal.
Skamarádila se se mnou Meda a Ela. Když už jsem měla kamarády, tak jsem si našla i kluka za kamaráda. Potom jsme byli na výletě a bylo to supr.
Od rána jsme se učili a dělali přestávky a zase se učili. Nejdřív jsme udělali ranní kruh, potom jsme psali písanku, pak jsme měli písmena. Průvodce ukázal slovo na deset vteřin, pak ho schoval a my jsme ho měli napsat. A vyšlo z toho "My pojedeme zítra k babičce". Učili jsme se písničku na školu v přírodě. Potom jsme se šli fotit do parku.
Potom jsme šli na výlet - k rozariu dva.
Tam byly jezírka. A to je konec.
Byli moc dobrý. Byla tam želva, ryby a pískomilové.
Pes byl dobrej. Byla to podle mě fenka. Pes byl jedné průvodkyně z klubu. Jmenovala se Anička.
Dobrý. Byli tam na mě hodní a hráli si se mnou a všímali si mě a byly tam i příjemné průvodkyně. Hráli jsme si hru, protože jsem měla takového krokodýla, tak jsme hráli hru, že ten krokodýl je kousá a oni měli čtyři životy.
Já jsem tím krokodýlem kousla jednoho kluka a potom jsem kousla dalšího a tím vznikla ta hra. Já jsem je kousala a oni utíkali. Všichni kluci kromě jednoho.
O velké přestávce.
Ve třídě a na chodbě.
To jsme se učili češtinu. Měli jsme slova a z těch slov vlastně.. tam bylo jenom jezdím nebo jím a tys to musel dopsat.
Že třeba řekneš: Jezdím v autě. Jezdím na koloběžce. Jezdím na kole.
A potom jsme měli takovou malou angličtinu - malou lehkou a potom jsme měli přestávku.
Ne
Po ní jsme měli matematiku a potom jsme měli tu angličtinu.
Jenom, že jsem dělala součtové trojúhelníky.
Součtové trojúhelníky znamenají, že máš prostě trojúhelník naopak a máš tam třeba, že 3+ něco rovná se 10 třeba a musíš to tam dopsat.
Máš v tom tři řádky. Jeden je se třema čtverečkama, druhej je s dvouma čtverečkama a třetí je s jedním čtverečkem. A v tom prvním, kde jsou tři, tak je třeba 3+3 a tam, kde je čárka se napojuje další čtvereček a teď už jsme v druhý řádce, tam máš napsat šest, protože 3+3 je šest. Ale na to máš přijít sama, to ti nikdo neřekne. Sám, nebo sama.
A potom vlastně v tom třetím řádku - třeba máš 3+3 a potom 2+3 - a 2+3 je přece kolik? 5 Ty do toho nakresliš 5 do toho druhýho a ty dva čtverečky máš zapomenout. Potom tam je ten třetí Radek a v tom je jenom ten jeden čtvereček a do toho napíšeš 5+6 a to je kolik? Přece jedenáct. Takže tam napíšeš jedenáctku a máš to.
Všechno bylo dobrý.
Dobrý. Byla středa jinak. Měla sis vybrat ze tří kurzů. Byly tam třídy tygři, potom tam byla třída draků, v té jsem byla já, potom tam byly Planetky. V tygrech byl kurz, že sis mohl dodělávám cokoliv, jako písanku, matematiku, češtinu. A v dračkách bylo to, že se dělaly kvízy. Já jsem třeba měla berušku. Beruška, sluníčko sedmitečné se ukazuje v nějakém čase, v tomto případě to byl únor až duben a potom to kvizování bylo, že tam bylo za a, za b, za c. Za b bylo červen až červenec. Za b bylo říjen až duben a za c bylo únor až duben.A potom si to ukázal a říkal jsi, kdo si myslí za a) červen až červenec, kdo si myslí za b) atd.
A v Planetkách, tam byly zase origami. To bylo tak, že jsme tam skládali krabičky. Jednou, tak jsme složili z obdélníkového papíru čtvercovou krabici a ze čtvercového papíru obdélníkovou.
Ne. Jo! Nikdo tam neříkal Stop.
Mají.
Jo byla tam spousta takových situací - asi tak deset.
Použili Dost a utekli.
Dost, jakože přestaň. Stop taky, ale Dost není pravidlo.
Jo, protože od hádek se může i utíkat. To je někdy taky dobrý.
Ne, to je konec.